سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 146107
کل یادداشتها ها : 40
خبر مایه


یکی از علل آلودگی محیط دراثر جیوه ، شکسته شدن دماسنج ها است که 10% آلودگی در برخی مناطق به این علت است . به همین جهت لازم است که قبل از دور انداختن  ترمومترهای کهنه و لامپ های فلورسنت آنها  را در داخل یک پلاستیک در بسته قرار دهید .

 و بر روی آنها نیز برچسب : جیوه – ماده خطرناک را بزنید و به روشی که گفته می شود آن را دور بیندازید . اگر ترمومتر یا لامپ فلورسنت شکسته ای در محیط خانه شما یا همسایه ا تان وجود داشت باید خانه و حیوانات آن را تخلیه کنید . توجه داشته باشید که هر نوع لباسی که در تماس با جیوه بوده است را باید جدا کنید و آن را در داخل پلاستیک دربسته قرار دهید و بر چسب : زباله خطرناک را بر روی آن بزنید. و سپس درجه حرارت اتاق را با کم کردن تورمستات به حدود 72 درجه فارنهایت برسانید . چون هر چقد رکه درجه حرارت کمتر و محیط خانه سردتر باشد امکان تبخیر جیوه و رها شدن آن به داخل هوا کمتر می شود . بخار جیوه بدون بو و رنگ است . سایر اتاق های را از این محل جدا نگهدارید و اگر هواکش روشن است آن را خاموش کنید که آلودگی به همه ساختمان منتشر نشود . تنها باید آن اتاقی که دچار آلودگی شده دارای هواکش باشد تا بخارات خطرناک را به خارج هدایت کند . اگر هم هواکش وجود ندارد می توانید با باز کردن پنجره های ، هوای اتاق را بطور کامل تهویه کنید و با قرار دادن پنکه یا هواکش در داخل اتاق بطوریکه روی آن به سمت بیرون باشد هوای داخل اتاق را به خارج هدایت کنید . دراین حالت لازم است که از دستکش و لباس یکبار مصرف استفاده کنید عینک بزنید و هر گونه جواهرات فلزی را که دارید بردارید . برای برداشتن قطرات جیوه می توانید از چسبهای نواری یا قطره چکان های پزشک یا سرنگ و یا مقای نازک استفاده کنید .

تمام این جیوه ها را در داخل یک پلاستیک دربسته قرار دهید . و بر روی آن برچسب :"  زباله خطرناک"  را بچسبانید . تمام چیزهایی را که درتماس با جیوه بوده است باید در داخل محفظه پلاستیکی دو جداره که درش زیپ شده باشدقرار دادوبر چسب " ماده سمی خطرناک " را بر روی آن چسبانید . و سپس تمامی این زباله های سمی و خطرناک را به محل دفع زباله های سمی که در دفترچه تلفن آمده است ببرید . . لازم خانه را به مدت 48 ساعت بصورت تخلیه نگهدارید تا از مواد سمی پاک شود . این زمان برای تخلیه کامل بخارات جیوه لازم است . در صورتیکه هر گونه جیوه ای بر روی فرش یا سایر سطوح متخلل  ریخته شده است باید سطح مزبور را برداشت و درداخل کیسه در بسته قرار داد و با برچسب : زباله خطرناک دفع کرد . لباسهایتان را دور بیندازید و سیعا دوش بگیرید و تمام جیوها و مواد سمی را به مرکز دفع اینگونه مواد تحویل دهید .

هیچگاه از جارو برقی یا جاروی معمولی برای تمیز کردن جیوه استفاده نکنید . چون این کار باعث پخش شدن و پراکنده شدن آلودگی می شود . و هیچگاه نیز از مواد شوینده خانگی برای پاک کردن آن استفاده نکنید چون امکان دارد این مواد شوینده با جیوه واکنش شدید نشان دهند و سب رها شدن گازهای سمی در هوا شوند .






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ